Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Τα μυστήρια του ναού της Σαλαμάνκα – Ο περίεργος σκαλιστός αστροναύτης ηλικίας 500 ετών

Πως θα σας φαινόταν εάν κατά την επίσκεψή σας σε έναν Καθεδρικό Ναό ηλικίας «ηλικίας» άνω των 500 ετών και τη στιγμή που εισερχόσασταν σε αυτόν αντικρίζατε έναν σκαλιστό αστροναύτη;
Σίγουρα θα αναρωτιόσασταν- και εύλογα μάλιστα- πως οι τεχνίτες του ναού σκέφτηκαν να σκαλίσουν έναν εξερευνητή του διαστήματος με πλήρη εξάρτηση, ακριβώς όπως αυτή των αστροναυτών της NASA, όταν στην εποχή τους δεν υπήρχε καν η αντίστοιχη λέξη…
Κι όμως υπάρχει και το συγκεκριμένο σκαλιστό αποτελεί ένα από τα πολλά ευφάνταστα και περίτεχνα έργα που «ντύνουν» τον Καθεδρικό Ναό της Σαλαμάνκα της Ισπανίας, ο οποίος και αποτελεί ένα από τα αρχιτεκτονικά κομψοτεχνήματα της πόλης.

Ο ναός, ηλικίας 500 και πλέον ετών, κοσμείται από πολυάριθμες σκαλιστές αναπαραστάσεις οι οποίες, όπως πολλοί συνεχίζουν να πιστεύουν, κρύβουν…μυστικά από τις αποκαλυπτικές ενοράσεις και προβλέψεις “φωτισμένων» ανθρώπων του Μεσαίωνα.
Αυτή την εξήγηση, επιλέγουν να δίνουν μέχρι σήμερα αρκετοί λάτρεις των μυστηρίων, των αστικών μύθων και θρύλων για να ερμηνεύσουν και το γλυπτό που κοσμεί την πρόσοψη πάνω στη βόρεια είσοδο του ναού όπου εμφανίζεται ο αστροναύτης. Αυτός μάλιστα φέρει όλο τον σύγχρονο, ειδικό εξοπλισμό, ακριβώς σαν αυτό της NASA ή των Ρώσων κοσμοναυτών.
Ακόμη και τον ειδικό αναπνευστήρα…Με το δεξί του χέρι, πιάνει το φύλλωμα μιας αμπέλου και φαίνεται να το χρησιμοποιεί για να κρατηθεί.
KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA
SALAMANCA-ASTRONAUT_2
Ποια είναι όμως η λογική εξήγηση που θα μπορούσε να δοθεί για το πως εμπνεύστηκαν οι τεχνίτες του ναού, η κατασκευή του οποίου ξεκίνησε τον 16ο αιώνα και ολοκληρώθηκε τον 18ο, τη συγκεκριμένη αναπαράσταση;
Τα δε “μυστήρια” του ναού δεν σταματούν εκεί. Σε άλλο σημείο της πρόσοψης και πολύ κοντά στον αστροναύτη παρατηρεί κανείς ένα άλλο περίεργο γλυπτό. Ένα δράκο που…κρατάει ένα παγωτό χωνάκι!
SALAMANCA-CATEDRAL-NUEVA
Κι όμως υπάρχει εξήγηση
Για να αποκρυπτογραφήσουμε αυτό το όχι και τόσο ανεξήγητο μυστήριο, αρκεί μια προσεκτική ματιά στο παρελθόν και την πιο λογική τουλάχιστον εξήγηση φαίνεται δίνει η ιστοσελίδα m.theepochtimes.com
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Στη Σαλαμάνκα υπάρχουν δύο Καθεδρικοί. Ο ένας είναι ο παλιός ναός που φέρει την ονομασία “Catedral Vieja” και η κατασκευή του ξεκίνησε περί τα μέσα του 12ου αιώνα, δηλαδή στην “καρδιά” των Μεσαιωνικών Χρόνων και κατά συνέπεια είναι ένας εκ των παλαιότερων ναών της Ευρώπης.
Ο άλλος, είναι ο νέος Καθεδρικός – “Catedral Nueva” η κατασκευή του οποίου ξεκίνησε το 1513 και ολοκληρώθηκε το 1733.
SALAMANCA-ASTRONAUT
Αστροναύτες ή κοσμοναύτες φυσικά δεν υπήρχαν ούτε τον 12ο αιώνα ούτε το 16ο ούτε τον 18ο. Κατά συνέπεια η συγκεκριμένη φιγούρα δεν θα μπορούσε να είχε σμιλευτεί σε καμία από αυτές τις περιόδους.
Το σκάλισμα είναι στη πραγματικότητα μια προσθήκη που έγινε στο νέο Καθεδρικό κατά την αποκατάσταση του νέου Καθεδρικού το 1992. Εκείνη την περίοδο, η είσοδος του ναού – Puerta de la Ramos όπως ονομάζεται- παρουσίαζε σημαντικές φθορές.
Το σκάλισμα με την εικόνα του αστροναύτη φημολογείται πως προστέθηκε από τον τεχνίτη Miguel Romero ο οποίος εργαζόταν υπό την εποπτεία του Jerónimo García de Quiñones.
SALAMANCA-DRAGON
Οι δύο άνδρες ακολούθησαν τις «επιταγές» του Αρχαίου Κώδικα. Ακολουθώντας δηλαδή την παράδοση και προχωρώντας στην αποκατάσταση του ναού, έκαναν κάποιες προσθήκες οι οποίες αντιστοιχούν σε γεγονότα της σύγχρονης εποχής αφήνοντας έτσι το ναό τη δική τους σφραγίδα.
Στη συγκεκριμένη περίπτωση οι τεχνίτες επέλεξαν να αφήσουν το αποτύπωμά τους προσθέτοντας έναν αστροναύτη. Ανάλογη προσθήκη εκτιμάται πως είναι και ο δράκος με το παγωτό χωνάκι.
SALAMANCA-OLD-CATHEDRAL
SALAMANCA-CATEDRAL-NUEVA
Οι υποστηρικτές ωστόσο των εναλλακτικών θεωριών, επιμένουν πως ο αστροναύτης ήταν σκαλισμένος στο ναό από παλιά και πως το έργο αποκατάστασης του Καθεδρικού απλά ανέδειξε το κατεστραμμένο γλυπτό.
Το μυστήριο συνεχίζει να ανατροφοδοτείται καθώς δεν υπάρχουν φωτογραφίες πριν την αποκατάσταση ούτε μαρτυρίες- στα αρχεία του ναού- που να επιβεβαιώνουν πως ο αστροναύτης δεν υπήρχε πριν ξεκινήσουν οι εργασίες.
SALAMANCA-CATEDRAL-NUEVA
Ο αστροναύτης πάντως καταστράφηκε το 2010 από βανδάλους και πάλι σύμφωνα με τον Αρχαίο Κώδικα. Στη φωτογραφία φαίνεται να έχει κομμένο το δεξί χέρι ενώ και το πρόσωπό του έχει καταστραφεί. Αργότερα η ζημιά αποκαταστάθηκε.
SALAMANCA-ASTRONAUT
Η πόλη πάντως Σαλαμάνκα πάντως “φιλοξενεί” και άλλα περίεργα γλυπτά όπως το σκάλισμα στη πρόσοψη του Πανεπιστημίου όπου εμφανίζεται περίτεχνα σχήματα και σχέδια. Σε ένα σημείο, κρύβεται ένα κρανίο με ένα βάτραχο στον κορυφή του.
Το συγκεκριμένο σκάλισμα είναι μάλλον παλιό, μέσα 16ου αιώνα. Εκτιμάται πως αναπαριστά τον πρίγκιπα Juan ο οποίος πέθανε σε ηλικία 20 ετών το 1479. Ο βάτραχος, εκτιμάται πως αναπαριστά το γιατρό που είχε αναλάβει τη θεραπεία του.
Η Σαλαμάνκα είναι από τις παλαιότερες πόλεις της Ισπανίας στα βορειοδυτικά της Μαδρίτης. Τον 3ο αιώνα π.Χ. Κατακτήθηκε από τους Καρχηδόνιους, πέρασε στη Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία και στη συνέχεια τέθηκε υπό την κατοχή των Μαυριτανών. Στην πόλη υπάρχουν πολλά μνημεία από διάφορες περιόδους. Το 1998 η Σαλαμάνκα χαρακτηρίστηκε ως Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO.


SALAMANCA_1
SALAMANCA_2
IMG_0687
Baroque patio of the Escuelas Menores
Πηγή: Huffingtonpost.gr

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ο ΣΕΡ ΑΡΘΟΥΡ ΚΟΝΑΝ ΝΤΟΥΛ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΕΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΩΝ ΝΕΚΡΩΝ…

Ένα τηλεγράφημα που δημοσιεύθηκε στις εφημερίδες της Νέας Υόρκης τον Μάρτιο του 1936, προκάλεσε τη συγκίνηση όλων εκείνων που πίστευαν στο μυστήριο της μεταθανάτιας ζωής. Ο Ντόυλ, ο οποίος πέθανε τον Ιούλιο του 1930, λίγο πριν εκπνεύσει, είχε υποσχεθεί στους οικείους του ότι θα τους έδινε σημεία που θα αποδείκνυαν τη συνέχεια της ζωής μετά τον θάνατο και ότι θα προσπαθούσε να επικοινωνήσει μαζί τους. Πέντε χρόνια μετά τον θάνατό του και χωρίς να έχει «ακουστεί» κανένα μήνυμα του διάσημου συγγραφέα, παρά τις επίμονες προσπάθειες που κατέβαλλαν τα πιο διάσημα μέντιουμ της Ευρώπης και της Αμερικής, οι θιασώτες της αθανασίας της ψυχής είχαν αρχίσει να απογοητεύονται, ενώ οι δύσπιστοι τους περιέλουζαν με σαρκαστικά σχόλια. Το θέμα είχε σχεδόν ξεχαστεί, όταν στις 13 Μαρτίου του 1936 κατέφτασε η είδηση της εμφάνισης του Ντόυλ και μάλιστα με την παλιά ιδιότητά του, του γιατρού. Το πνεύμα του Ντόυλ έκανε διάγνωση της ασθένειας από την οποία έπασχε η σύζυγός του, η Τζιν Ελίζαμπεθ Λ...

Άγνωστο Ον στην Χρυσόπετρα Κιλκίς (Έτος 1989)

Η επόμενη φωτογραφία είναι από προσωπική μου λήψη. Ανοιξη του 1989 , στο χωριό Χρυσόπετρα Κιλκίς.  Το φαινόμενο της υλοποίησης για ελάχιστα δευτερόλεπτα ενός 12μετρου γίγαντα μπροστά σε ανθρώπους.  Υπάρχει ακόμη μια μαρτυρία από έναν διοικητή του λόχου Στρατονομίας η οποία είναι η παρακάτω: Κλήθηκα ως διοικητής του λόχου Στρατονομίας από την πυροσβεστική να πάω άμεσα στην περιοχή διότι είχαν μεταβεί σε χρόνο μηδέν στρατιωτικοί από παρακείμενη βάση του ΝΑΤΟ (Αργυρούπολη Κιλκίς ) και προσπαθούσαν να εξαφανίσουν τα στοιχεία.  Στη φωτογραφία φαίνεται η πατούσα του τέρατος , μήκους 1,25 μέτρα , στην οποία οι Αμερικανοί στρατιωτικοί είχαν προλάβει να ρίξουν άσβεστο, με σκοπό  βέβαια να εξαφανίσουν τα στοιχεία ...   Το θέμα αποτέλεσε συζήτηση για πολλούς μήνες στη Β. Ελλάδα.  Και αν βέβαια η παραπάνω πατούσα έχει μήκος 1,25 μέτρα και το πλάσμα αυτό ήταν 12 μέτρα ψηλό, τότε τι πλάσμα μπορούσε να ήταν αυτό που η πατούσα του έχει μήκος μερικά ... χιλιόμετρα ...

Θάνατος δεν υπάρχει!

«Ψυχανεμίζουμαι πως κι η μαχόμενη ουσία πολεμάει πίσω από τα φαινόμενα να σμίξει με την καρδιά μου. Μα το σώμα στέκεται ανάμεσα και μας χωρίζει. Ο νους στέκεται ανάμεσα και μας χωρίζει. Ποιο είναι το χρέος μου; Να συντρίψω το σώμα, να χυθώ να σμίξω με τον Αόρατο. Να σωπάσει ο νους, ν’ ακούσω τον Αόρατο να φωνάζει. Περπατώ στ’ αφρόχειλα της άβυσσος και τρέμω. Δυο φωνές μέσα μου παλεύουν. O νους: «Γιατί να χανόμαστε κυνηγώντας το αδύνατο; Μέσα στον ιερό περίβολο των πέντε αιστήσεων χρέος μας ν’ αναγνωρίσουμε τα σύνορα του ανθρώπου.» Μα μια άλλη μέσα μου φωνή, ας την πούμε έχτη δύναμη, ως την πούμε καρδιά, αντιστέκεται και φωνάζει: «Όχι! Όχι! Ποτέ μην αναγνωρίσεις τα σύνορα του ανθρώπου! Να σπας τα σύνορα! Ν’ αρνιέσαι ό,τι θωρούν τα μάτια σου! Να πεθαίνεις και να λες:  Θάνατος δεν υπάρχει !» Ν. Καζαντζάκης - Ασκητική πηγη