Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Οβελίσκοι: Το μυστήριο των λίθινων μνημείων στην Αίγυπτο

Οι οβελίσκοι, φτιαγμένοι συνήθως από ερυθρό γρανίτη, λατομούνταν από τους αρχαίους Αιγυπτίους ως ενιαίοι ογκόλιθοι και στήνονταν μπροστά σε τάφους και ναούς
Κάθε τετράεδρη πέτρινη στήλη που λεπταίνει προς τα πάνω, γνωστή ως οβελίσκος, έχει στην κορυφή της μια πυραμοειδή αιχμή. Η παλιότερη έχει ιστορία 4.000 ετών περίπου. Ακόμη και η πιο πρόσφατη έχει ηλικία σχεδόν 2.000 ετών.
Σκοπός αυτών των μνημείων ήταν η απόδοση τιμής στον Ρα, το θεό του ήλιου.
Εγείρονταν προκειμένου να του αποδοθούν ευχαριστίες για την προστασία του και για τις νίκες που χάριζε στους Αιγύπτιους ηγεμόνες, καθώς και για να του ζητηθούν διάφορες χάρες. Το σχήμα τους πιστεύεται ότι προήλθε από την πυραμίδα. Αντιπροσωπεύουν τις ακτίνες του ήλιου που κατεβαίνουν για να ζεστάνουν και να φωτίσουν τη γη.
Επιπλέον, οι οβελίσκοι χρησιμοποιούνταν για την ενδόξαση των Φαραώ. Στις επιγραφές τους, διάφοροι Αιγύπτιοι ηγεμόνες αποκαλούνται «αγαπητοί του Ρα» ή «όμορφοι . . . σαν τον Ατούμ», το θεό του δύοντος ήλιου. Ένας οβελίσκος αναφέρεται στη στρατιωτική ικανότητα κάποιου Φαραώ: «Έχει δύναμη σαν του Μοντού [του θεού του πολέμου], του ταύρου που καταπατάει ξένα εδάφη και θανατώνει τους στασιαστές».
Οι πρώτοι οβελίσκοι στήθηκαν στην αιγυπτιακή πόλη Ιουνού (τη Βιβλική Ων), ονομασία που πιστεύεται πως σημαίνει «Πόλη της Στήλης», αναφερόμενη ίσως σε αυτούς καθαυτούς τους οβελίσκους. Οι Έλληνες αποκαλούσαν την Ιουνού Ηλιούπολη, εφόσον αποτελούσε το βασικό κέντρο της αιγυπτιακής λατρείας του Ήλιου. Η ονομασία Ηλιούπολη αντιστοιχεί στην εβραϊκή ονομασία Βαιθ‐σεμές, που σημαίνει «Οίκος του Ήλιου».
Εκσκαφή και Μεταφορά
Ο τρόπος κατασκευής των οβελίσκων φαίνεται από το μεγαλύτερο από αυτά τα μνημεία. Εξακολουθεί να κείτεται εγκαταλειμμένο κοντά στο Ασουάν της Αιγύπτου, όπου και λατομούνταν. Οι εργάτες, αφού επέλεξαν ένα κατάλληλο πέτρωμα και το επιπέδωσαν, έσκαψαν τάφρους γύρω από το μελλοντικό οβελίσκο.
Άνοιξαν διόδους κάτω από αυτό και τις γέμισαν με δοκούς, μέχρις ότου ελευθερώθηκε η κάτω πλευρά. Ο μονόλιθος, που ζύγιζε περίπου 1.170 τόνους—βαρύτερος από κάθε άλλον ογκόλιθο που λατόμησαν οι αρχαίοι Αιγύπτιοι—επρόκειτο κατόπιν να συρθεί μέχρι το Νείλο και έπειτα να μεταφερθεί στον προορισμό του με φορτηγίδα.
Ο οβελίσκος του Ασουάν
Ακόμα και σήμερα, πολύ λίγοι γερανοί μπορούν να μετακινήσουν τόσο πελώριο αντικείμενο, πώς σκόπευαν λοιπόν οι αρχαίοι Αιγύπτιοι να μεταφέρουν τον θεόρατο οβελίσκο;
Όπως εξελίχθηκαν τα πράγματα, ο οβελίσκος του Ασουάν εγκαταλείφθηκε όταν οι εργάτες αντιλήφθηκαν ότι υπέστη ανεπανόρθωτες ρωγμές. Αν είχε ολοκληρωθεί, το ύψος του θα ήταν 42 μέτρα, και η βάση του 4 επί 4 μέτρα.
Το πώς εγείρονταν οι οβελίσκοι σε όρθια θέση παραμένει άγνωστο.
Η ερμηνεία των λίθινων μνημείων στην αρχαία Γη της Αιγύπτου απασχολεί τους Αιγυπτιολόγους για πάνω από 100 χρόνια, ωστόσο, η εγχώρια γνώση, σε συνδυασμό με τις παρατηρήσεις των μηχανικών, γεωλόγων, φυσικών και άλλων ειδικών είναι ότι τα υψηλής τεχνολογίας αυτά μνημεία προϋπήρχαν των Φαραώ.
Μενταγιόν που βρέθηκε σε τάφο στην αρχαία Αίγυπτο, η εξήγηση είναι ότι ο αιγυπτιακός πολιτισμός μπορεί να έχει επαφές με άλλους εξωγήινους πολιτισμούς.
πηγη

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ο ΣΕΡ ΑΡΘΟΥΡ ΚΟΝΑΝ ΝΤΟΥΛ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΕΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΩΝ ΝΕΚΡΩΝ…

Ένα τηλεγράφημα που δημοσιεύθηκε στις εφημερίδες της Νέας Υόρκης τον Μάρτιο του 1936, προκάλεσε τη συγκίνηση όλων εκείνων που πίστευαν στο μυστήριο της μεταθανάτιας ζωής. Ο Ντόυλ, ο οποίος πέθανε τον Ιούλιο του 1930, λίγο πριν εκπνεύσει, είχε υποσχεθεί στους οικείους του ότι θα τους έδινε σημεία που θα αποδείκνυαν τη συνέχεια της ζωής μετά τον θάνατο και ότι θα προσπαθούσε να επικοινωνήσει μαζί τους. Πέντε χρόνια μετά τον θάνατό του και χωρίς να έχει «ακουστεί» κανένα μήνυμα του διάσημου συγγραφέα, παρά τις επίμονες προσπάθειες που κατέβαλλαν τα πιο διάσημα μέντιουμ της Ευρώπης και της Αμερικής, οι θιασώτες της αθανασίας της ψυχής είχαν αρχίσει να απογοητεύονται, ενώ οι δύσπιστοι τους περιέλουζαν με σαρκαστικά σχόλια. Το θέμα είχε σχεδόν ξεχαστεί, όταν στις 13 Μαρτίου του 1936 κατέφτασε η είδηση της εμφάνισης του Ντόυλ και μάλιστα με την παλιά ιδιότητά του, του γιατρού. Το πνεύμα του Ντόυλ έκανε διάγνωση της ασθένειας από την οποία έπασχε η σύζυγός του, η Τζιν Ελίζαμπεθ Λ...

Άγνωστο Ον στην Χρυσόπετρα Κιλκίς (Έτος 1989)

Η επόμενη φωτογραφία είναι από προσωπική μου λήψη. Ανοιξη του 1989 , στο χωριό Χρυσόπετρα Κιλκίς.  Το φαινόμενο της υλοποίησης για ελάχιστα δευτερόλεπτα ενός 12μετρου γίγαντα μπροστά σε ανθρώπους.  Υπάρχει ακόμη μια μαρτυρία από έναν διοικητή του λόχου Στρατονομίας η οποία είναι η παρακάτω: Κλήθηκα ως διοικητής του λόχου Στρατονομίας από την πυροσβεστική να πάω άμεσα στην περιοχή διότι είχαν μεταβεί σε χρόνο μηδέν στρατιωτικοί από παρακείμενη βάση του ΝΑΤΟ (Αργυρούπολη Κιλκίς ) και προσπαθούσαν να εξαφανίσουν τα στοιχεία.  Στη φωτογραφία φαίνεται η πατούσα του τέρατος , μήκους 1,25 μέτρα , στην οποία οι Αμερικανοί στρατιωτικοί είχαν προλάβει να ρίξουν άσβεστο, με σκοπό  βέβαια να εξαφανίσουν τα στοιχεία ...   Το θέμα αποτέλεσε συζήτηση για πολλούς μήνες στη Β. Ελλάδα.  Και αν βέβαια η παραπάνω πατούσα έχει μήκος 1,25 μέτρα και το πλάσμα αυτό ήταν 12 μέτρα ψηλό, τότε τι πλάσμα μπορούσε να ήταν αυτό που η πατούσα του έχει μήκος μερικά ... χιλιόμετρα ...

Θάνατος δεν υπάρχει!

«Ψυχανεμίζουμαι πως κι η μαχόμενη ουσία πολεμάει πίσω από τα φαινόμενα να σμίξει με την καρδιά μου. Μα το σώμα στέκεται ανάμεσα και μας χωρίζει. Ο νους στέκεται ανάμεσα και μας χωρίζει. Ποιο είναι το χρέος μου; Να συντρίψω το σώμα, να χυθώ να σμίξω με τον Αόρατο. Να σωπάσει ο νους, ν’ ακούσω τον Αόρατο να φωνάζει. Περπατώ στ’ αφρόχειλα της άβυσσος και τρέμω. Δυο φωνές μέσα μου παλεύουν. O νους: «Γιατί να χανόμαστε κυνηγώντας το αδύνατο; Μέσα στον ιερό περίβολο των πέντε αιστήσεων χρέος μας ν’ αναγνωρίσουμε τα σύνορα του ανθρώπου.» Μα μια άλλη μέσα μου φωνή, ας την πούμε έχτη δύναμη, ως την πούμε καρδιά, αντιστέκεται και φωνάζει: «Όχι! Όχι! Ποτέ μην αναγνωρίσεις τα σύνορα του ανθρώπου! Να σπας τα σύνορα! Ν’ αρνιέσαι ό,τι θωρούν τα μάτια σου! Να πεθαίνεις και να λες:  Θάνατος δεν υπάρχει !» Ν. Καζαντζάκης - Ασκητική πηγη